Klachten

Klachtencommissie

Omgang met klachten

Klachtafhandeling

Definities

Schoonheidsacademie, gevestigd te Waddinxveen.

Klager: een deelnemer aan een opleiding of cursus of een ouder of (andere) wettelijk vertegenwoordiger van een minderjarige deelnemer;

Klacht: klacht over de organisatie of inhoud van de opleiding of cursus bij Schoonheidsacademie of de wijze waarop (in een voorkomend geval) deze wordt gegeven.

Onder klacht wordt niet verstaan een klacht als gevolg van seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld, pesten of intimidatie. Hiervoor geldt een separate klachtenregeling

Onder klacht wordt evenmin verstaan een klacht over de inhoud of de beoordeling van een examen. De klager dient dergelijke klachten in bij de Examencommissie.

Indienen van een klacht

De klacht dient schriftelijk of digitaal, gemotiveerd en ondertekend (alleen bij schriftelijk) te worden ingediend bij de directie van Schoonheidsacademie. Een klacht kan digitaal via het klachtenformulier ingediend worden of schriftelijk via de post.

Er staat geen klachtrecht open tegen een besluit van algemene strekking.

Behandeling van de klacht

De directie bevestigt de ontvangst van het klacht aan de klager binnen 2 werkdagen (per e-mail) of binnen 10 werkdagen (via de post), afhankelijk van de wijze waarop de klacht is ingediend.

De directie/ het bestuur  verstrekt aan de klager alle relevante informatie met betrekking tot de klacht waarover de directie/ het bestuur beschikt.

Binnen ten hoogste 4 weken na ontvangst van de klacht stelt de directie de klager in de gelegenheid om zijn klacht toe te lichten. Van deze toelichting wordt een verslag opgesteld en aan klager gezonden.

Uitspraak

Binnen 2 weken na het horen neemt de directie een beslissing naar aanleiding van de klacht. De beslissing wordt schriftelijk of digitaal via de e-mail aan de klager meegedeeld en omvat tenminste de bevindingen, conclusies, reacties en afhandeling van de klacht.

Indien de klager het niet eens is met de uitspraak kan hij zich wenden tot de Geschillencommissie Particulier Onderwijs, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, telefoonnummer: 070 – 3105310, www.degeschillencommissie.nl.

Informatie

Reactietijd

2 werkdagen

Onderwerp

Klachten

Afdeling

Kwaliteit

Klacht indienen

Wat je kunt verwachten

Alle vragen en/of opmerkingen over klachten bij de Schoonheidsacademie worden behandeld door de afdeling kwaliteitsmanagement. 

Wij reageren altijd binnen 2 werkdagen, als de klacht middels het klachtenformulier is ingevuld. De reactie vindt plaats via de e-mail.

Vul het klachtenformulier zo volledig mogelijk in, zodat we je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Handige links